luni, 22 februarie 2010

Casablanca (1942)

"-Ce cetatenie aveti domnule Rick?
 -Betiv!
 -Aaaaaaa, cetatean international deci."

 "Casablanca" este eternul clasic asa ca l-am revazut cu o reala placere. Fiind atat de bine facut, il poti vedea oricand si de oricate ori fara sa te plictisesti. Am sa incerc sa-l povestesc cu mijloacele mele modeste desi ar fi un mare pacat (fata de cei care nu l-au vazut inca) insa, poate, si un mic castig pentru hoardele dezlantuite de fani care-mi admira stilul narativ.
  Richard 'Rick' Blaine(Humphrey Bogart ) este un expatriat de origine americana, stabilit la Casablanca pe la 1940 si ceva.  Detine o cafenea de succes, motiv pentru care este mai cunoscut decat primarul local.
  Ilsa Lund (Ingrid Bergman ) este o ex-iubire-cea-mai-mare a deja-celebrului Rick....
   Pe bune ....chiar vreti sa povestesc filmul asta?
      
 Va mai spun doar atat: actiunea se petrece in Casablanca, care la aceea perioada  era colonie franceza. Cand nemtii au ocupat Franta, n-au ocupat-o chiar pe toata. S-a constituit astfel guvernul de la Vichy care impreuna cu coloniile reprezentau Franta libera, guvern care,de fapt, era o marioneta controlata de Germania nazista. V-am dat aceste date ca sa intelegeti contextul insa filmul tot trebuie sa-l vedeti! Nota 9.Minim!
   Parerea mea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu