miercuri, 10 martie 2010

The Blind Side (2009)


   Nu sunt un mare fan al Sandrei Bullock, ba chiar am chicotit un pic cand a luat iar, nu una ci doua Zmeurici (pentru prestatia din "All about Steve"). Dar iata ca a inchis gura targului cu un Oscar in acelasi an, o premiera de altfel. Mi-am zis ca trebuie vazut!
   Michael Oher (Quinton Aaron ) este un baiat sarac, blajin si introvertit, cu rezultate sub-mediocre la scoala,cu o mama decazuta din drepturile parentale si dependenta de tot ce se poate injecta si cu un tata inexistent. In plus e negru si .... imens. Precum vedeti, are toate sansele unei cariere plina de succese inimaginabile. Insa, printr-o conjunctura favorabila, ajunge elev la o elitista scoala crestina. Nemaiavand unde sa locuiasca, "Big Mike" isi petrece noptile pe strazi dar mai ales la sala de sport unde doarme si mananca ce gaseste printre scaune, dupa spectatori. Intr-o noapte friguroasa este remarcat de Leigh Anne Tuohy (Sandra Bullock) care, bogata fiind deci filantroapa, il va lua acasa pentru o noapte. O noapte ce va deveni o viata. Familia Tuohy il va adopta, ghidandu-i acestuia drumul spre o cariera  de jucator de fotbal profesionist.
  Povestea pare desprinsa din Andersen sau fratii Grimm insa este in totalitate adevarata ceea ce face filmul cu atat mai remarcabil. Iar Sandra Bullock face intr-adevar un rol exceptional, premiul sus-amintit fiind pe deplin meritat. L-am remarcat deasemenea pe Quinton Aaron, un actor despre care nu stiam nimic dar care se descurca admirabil, filmul in intregul lui, fiind unul de vazut si de revazut. Nota 8. Parerea mea!

2 comentarii: