vineri, 26 martie 2010

The Boondock Saints II: All Saints Day (2009)

       " Frumusetea e in ochii celui care priveste"
    Asa e si cu filmul asta! Acum ca l-am terminat de vazut parca imi pare rau. Nu trebuia sa-l vad! Simt ca-mi altereaza amintirea primului, care a fost exceptional. Insa cred ca exagerez eu, scopul regizorului (Troy Duffy) fiind cu totul altul. Cel mai probabil nu eu sunt publicul tinta, filmul avand drept unic scop distractia de tip violent. O sa spuneti ca asa a fost si primul? Nimic mai neadevarat! In primul (lansat in 1999), este vorba mai ales despre morala, despre pedeapsa intr-o societate care nu mai legifereaza corect deci nu mai pedepseste eficient. Prin comparatie, in cel de-al 2 lea este vorba doar despre cei mai buni "pedepsitori" cu cele mai mari arme care ucid 25 de mii de infractori la micul dejun. Primul a fost intr-adevar original si pe drept cuvant si-a castigat o multime de fani, ghinionul sau fiind ca a fost lansat intr-o perioada cand America nu mai vroia deloc violenta (din cauza incidentului de la liceul Columbine) fiind astfel respins sau ignorat de critica.
   Continuarea sa, aici in discutie, va fi ignorata din cu totul alte motive. Personal cred ca Troy Duffy nu a vrut sa mai demonstreze nimic. A vrut doar bani, stiind ca personajele create de el cu 10 ani in urma se vor vinde bine chiar daca nu-i vor aduce gloria. Duffy este victima colaterala a masacrului de la liceul Columbine, cinematografia pierzand pentru un deceniu un regizor si scenarist talentat. Concluzionand, sper ca cel de-al 2 lea film al sau sa nu fie si ultimul. Macar sa continuie seria daca alte ideei nu mai are. Poate in felul acesta il revedem pe Willem Dafoe intr-un rol la fel de memorabil ca in primul. Pentru ca aparitia sa la finalul acestuia nu salveaza prea mult din impresia deja sedimentata timp de 2 ore.
  Nota mea este 6.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu