duminică, 14 martie 2010

Brothers (2009)

   Cand vezi  Jake Gyllenhaal, Natalie Portman si Tobey Maguire in distributie si o nota buna pe IMDb, te astepti sa vezi un film bunicel. Eu, cel putin la asta m-am asteptat. Dar... n-a fost sa fie!
   Remake dupa productia daneza "Brødre" , filmul este o poveste de razboi .... cred. Sau de dragoste .... poate! Sau fiind vorba despre 2 frati, precum vedem in titlu, o fi o poveste despre indestructibila legatura  frateasca. Se poate! Mie nu mi-e clar deloc iar scenariul nu ajuta, credeti-ma. Sau poate sunt eu prea obtuz desi casatorit sunt si frati am. N-am facut niciun razboi, e adevarat, dar daca asta e motivul pentru care mi s-a parut filmul slab inseamna ca multi vor avea probleme in a-l intelege.
   Dar iata cum sta treaba: Sam (Tobey Maguire) "lucreaza" in Afganistan pe post de capitan si este casatorit cu Grace (Natalie Portman). Casnicie fericita, dragoste maxima, 2 fetite superbe, casa, masini, America. Insa Sam are si un frate Tommy (Jake Gyllenhaal) care a locuit o perioada fara chirie la stat iar acum, dupa liberare sta si bea non-stop. Asta pana cand Sam moare-cica!- in Afganistan. Tommy se lasa de sprit si il apuca grija mare de familia lu' frati-su. Asa de grija ca o si saruta pe cumnata-sa la un moment dat. Doar ca omul nostru Sam e, de fapt, captiv si obligat de afgani sa-si ucida colegul daca vrea sa traiasca. Ceea ce si face, si fiind salvat din ghearele teroristilor cei rai, se intoarce acasa-cum credeti?- un om schimbat.Si din cauza ca vina il apasa, o banuieste pe sotie de adulter cu frati-su. Urmeaza o scena, el e arestat, dupa care isi marturiseste pacatul in fata sotiei si-l suna pe frati-su sa-i zica ca sunt frati. Profund, nu-i asa? Si.... asta-i tot! Jur!
   Poate sunt prea critic, poate nu reusesc sa-mi scot din minte imaginea omului paianjen si Tobey Maguire chiar joaca bine, poate scenariul doar mie mi se pare anost si fara forta, poate Natalie Portman chiar poate sa joace roluri de mama sub presiune, poate filmul are un mesaj ascuns privirii mele incetosate de la un pahar de vin alb. Poate... Dar poate ca am dreptate si filmul e chiar slabut. Singurul lucru pe care l-am remarcat este prestatia celor doua fetite care sunt extrem de naturale in situatii nu tocmai banale. Am sa incerc sa gasesc si varianta originala a filmului, ca sa fac comparatie, dar pot sa pariez ca danezii au facut o treaba mai buna.
          In rest... 5. Nota 5. Parerea mea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu