vineri, 12 martie 2010

Sherlock Holmes (2009)

  Inceputul filmului nu incita. Cel putin pe mine nu m-a convins initial. Asocirea celebrului personaj al lui Sir Arthur Conan Doyle cu tehnicile kung-fu mi s-a parut cel putin dubioasa. In general pentru oricine, Sherlock Holmes este stereotipul detectivului, a carui principala arma este puterea incredibila de deductie. Insa, avand arhiva cu  Guy Ritchie  in minte n-am dat prea mare atentie " inovatiei" si am continuat vizionarea.
  Subiectul este un clasic conflict intre cel mai bun si cel mai rau de pe planeta, in cazul de fata planeta fiind Londra sfarsitului de secol XIX. Sherlock, interpretat de super-ultra-mega-cel-mai-talentatul  Robert Downey Jr. trebuie sa-l prinda repejor pe diabolicul Lord Blackwood (Mark Strong). Ceea ce si face foarte repede. Astfel ca maleficul este condamnat si spanzurat cat ai zice ... "fish". Doar ca, contrar parerii doctorului Watson (Jude Law) care-l declarase mort, vicleanul Lord invie si paraseste cripta unde-si facea somnul de veci. Treaba ajunge in presa, poporul se crizeaza astfel ca perfidul, banuit fiind de puteri supranaturale de sorginte oculta, isi poate pune in aplicare planul de cucerire a scaunului cel mai ravnit: acela de super sef peste toti. Sherlock trebuie sa-i dejoace planurile si nu-i va fi deloc usor, mai ales ca funestul Lord Blackwood este, se pare, ajutat si de Irene Adler (Rachel McAdams), infractoare de notorietate mondiala dar si mare, unica dragoste de-a lui Sherlock. Dar se va descurca admirabil in cele mai grele situatii "happy end"-ul fiind previzibil.
   Regia lui Ritchie este impecabila insa imaginea si decorurile sunt remarcabile avand un aer "vintage" autentic. Din punctul asta de vedere filmul merita toti banii. Partea proasta e ca, orice spectator de alta limba decat engleza, nu va fi atent la aceste amanunte, prea concentrat sa citeasca dialogurile stufoase dintre Holmes si Watson.
   Eterna speranta a Hollywood-ului pe nume Robert Downey Jr. face un rol bun, ca de obicei. N-am idee cand are de gand sa faca un rol exceptional pentru ca poate, credeti-ma! E, poate cel mai talentat actor in viata si nu spun doar eu asta. Dar, ma rog, mai are timp dupa Iron man 2,3...19 si Sherlock Holmes bis.
  Jude Law este surprinzator de bun. Personal nu fac matanii in fata pozei lui, insa rolul il prinde, poate pentru ca nu e acelasi exasperant de afectat Jude Low.
  Imi place Mark Strong, fizionomia il ajuta astfel ca rolurile negative i se potrivesc manusa. Iar Rachel McAdams e.. si ea pe acolo.
  Una peste alta filmul e bunicel dar comercial. Nu mai e acel Guy Ritchie mai de nisa, mai special, mai...altfel. E distractiv, nu zic nu, vine cu chestii inedite dar parca nu e el totusi. Poate ca, pur si simplu are nevoie de bani dupa mariajul cu Madonna.
  Nota 7 iar daca am sa mai vad filmul inca odata fara subtitrare, ca sa ma impresioneze si mai mult imaginea, poate ca o sa-i dau mai mult. Parerea mea!

2 comentarii:

  1. Una peste alta...este un film bun si haios. Esti cam critic domnule. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am spus ca nu mi-a placut. E de vazut si de revazut. Doar ca ma asteptam la altceva.

    RăspundețiȘtergere